Alltid något.

Där jag befinner mig får knappt några svordomar förekomma. Man förkortar till exempel "Bullshit" till "BS", men sen säger man också "Oh My Gosh", och utelämnar ordet "God" av en anledning som jag inte riktigt förstår. Dock beror det nog troligtvis på den religösa andan som till viss mån befinner sig i mitt område. "The F-Word" är såklart strikt förbjudet. Lyckligtvis kan jag häva ur mig några svenska svärord de gånger jag har behov av det, som till exempel i fotbollssammanhang, utan att bli tillsagd. Några av mina lagkamrater har av ren nyfikenhet frågat vad det är jag säger och när de fått det förklarat för sig har de genast efterfrågat att bli undervisade ämnet "Svenska svordomar". Därför är jag inte längre ensam om att springa runt på planen och skrika både det ena och det andra på svenska.

Kommentarer
Postat av: Simon

Fan, helevete och jävlar är poppis?

2011-09-09 @ 18:05:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0