Kort sammanfattning av de senaste dagarna

De senaste dagarna har varit fyllda med diverse ting och som en följd av detta har min datortid fått lida, därav den skrala inläggsfrekvensen. Eller åtminstone denna dag. De tidigare 3-4 dagarna spenderade jag i Wildwood Crest (en beachstad som hör till "The Jersey Shore"). Men till mitt försvar hade jag inte tillgång till min dator under dessa dagar. Eller jag åkte dit med en nästan urladdad dator utan en laddare rättare sagt. 
Idag hade jag som sagt min första dag i skolan och för att kortfattat beskriva den var det förvirrande, men kul och intressant. Jag kan säga att jag ser fram emot de kommande skoldagarna utan att överdriva. Dock ser jag inte fram emot kvällarna lika mycket. Idag hade jag fem olika ämnen och lektioner, vilket jag i stort sätt kommer att ha resten av alla skoldagar. Eftersom att det var första dagen bestod alla lektioner av en introduktion till det kommande läsåret bestående av kursmål osv. Lik förbannat har jag nu fem olika läxor, en läxa för varje ämne. Alla ska vara inlämnade till morgondagen. Visserligen är det inga nationella prov jag har, men ändå. Fast istället för att oroa mig över det, påminner jag mig själv om att de studieresultat jag åstadkommer här inte kommer att påverka mina svenska studier ett dugg, trycker i mig några block av den sista Marabouchokladkakan som jag besitter och spelar kort med värdsyskon. Jag trivs bra.


De ämnen jag läser är:
Advance Chemistry
Contemporary Mathematics
English
World Religions
Precalculus


Kommentarer
Postat av: mamsen

Ny sändning av Marabou snart på väg... + lite annat smått och gott :)

2011-09-08 @ 21:25:05
Postat av: langaren

Ny leverans av Marabou och annat smått och gott är snart på väg :)

2011-09-08 @ 21:29:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0