Korgboll

Har under den senaste tiden upplevt live basketboll på olika nivåer. I början av denna vecka fick jag se skolans lag besegra en lokalt lag, alltså High School basket. För två dagar sen, i onsdags, upplevde jag en något större basketmatch, nämligen den mellan Duke och Temple. Duke är ett av de största och mest erkännda collegena i USA och Tempel är ett lokalcollege för Philadephia. Matchen tog plats i Wells Fargo Center där Philadelphia Flyers spelar sina matcher till vardags. Även Philadephia 76ers spelar sina matcher i Wells Fargo Center, Philadelphia´s representant i NBA. Och just detta lag hejade jag på igår kväll, när Detrot Pistions gästade Wells Fargo Center. 
Dessutom kommer jag troligtvis att stödja min yngsta värsdsyster och hennes lag idag, då de ska spela om några timmar. Skojigt värre.









Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0